KRITÉRIA PRO PŘIJETÍ
OBECNÁ
Schopnost samoobslužnosti a reagování na pokyny učitele, úroveň komunikačních dovedností dítěte, spolupráce dítěte při zápisu. Jistá samostatnost a zralost vzhledem k věku zájemce o studium.
Podle jednotlivých oborů (hudební, výtvarný, literárně-dramatický) také schopnost chápání zadaného úkolu, komunikativnost, představivost, tvořivost a aktivita, to vše opět v souladu s věkem zájemce o studium. Fyzické dispozice pro daný nástroj.
HUDEBNÍ (hra na hudební nástroj, sólový, sborový zpěv, obor skladba)
1) intonace – zpěv jednoduché lidové písně s transpozicí (v různé výšce), opakování krátkého melodického úryvku
2) sluchová analýza – rozlišení výšky tónu, hudební sluch – korekce chyb, rozpoznání počtu hraných tónů (1-3)
3) rytmus – zopakování rytmického modelu (např. tleskáním), schopnost reagovat na změnu tempa, rytmické cítění
K přijímacímu řízení si připravte lidovou píseň.
VÝTVARNÝ OBOR (+ keramika)
Podle pokynů učitele samostatně ztvárnit v proporcích postavu. Hodnotí se využití celého formátu papíru. Barevné vnímání – schopnost cíleně pracovat s barvami.
Hodnotíme schopnost samostatně a osobitě výtvarně zpracovat námět a zadání, znalost základních barev.
U starších studentů schopnost odpozorovat a lineárně ztvárnit tvar a proporce předmětů v zátiší. Schopnost zachytit proporční a prostorové vztahy předmětů mezi sebou.
K přijímacímu řízení můžete přinést vlastní obrázky (1-3).
FOLKLÓRNÍ SOUBOR
1) intonace – zpěv jednoduché lidové písně s transpozicí (v různé výšce), opakování krátkého melodického úryvku
2) sluchová analýza – rozlišení výšky tónu, hudební sluch – korekce chyb, rozpoznání počtu hraných tónů (1-3)
3) rytmus – zopakování rytmického modelu (např. tleskáním), schopnost reagovat na změnu tempa, rytmické cítění – chůze v rytmu.
K přijímacímu řízení si připravte lidovou píseň.
LITERÁRNĚ – DRAMATICKÝ OBOR
Uchazeč je schopen vést dialog s učitelem (adekvátně věku uchazeče). Dobře vyslovuje a artikuluje bez zjevných vad výslovnosti dle věku dítěte, slovní zásoba. Předvede základní pohybové dovednosti – dle věku dítěte. Schopnost využití fantazie v prostoru při drobných hereckých etudách zadaných pedagogem. Uchazeč čte text se správnou dikcí nebo recituje připravenou báseň.
K přijímacímu řízení si připravte přednesení básně.
MULTIMÉDIA